vineri, 10 iunie 2011

Despre libertate

                Despre libertate.


                John Stuart Mill spunea cândva, cam prin 1859, în opera lui “Despre Libertate”că: “Singura libertate demnă de acest nume este aceea de a ne urmări propriul bine, în felul nostru propriu, atâta timp cât nu încercăm să-i lipsim pe ceilalţi de a lor, de a le stânjeni eforturile de a o obţine. […] Singurul scop în care puterea poate fi în mod just exercitată asupra oricărui membru al unei societaţi civilizate împotriva acestuia este pentru a-l împiedica să le facă rău altora. Binele acestui cetăţean, fie el fizic sau moral, nu este un motiv suficient.”
                De ce am început cu acest pasaj. Pentru că mie îmi este drag. Pentru mine, libertatea este modul meu de a-mi întâlni fericirea. De aceea nu aş accepta ca cineva sau ceva să-mi fure libertatea, să mă înrobească. De aceea evit cu obstinaţie crearea oricărei dependenţe în plus faţă de cele deja existente şi inevitabile.
               Puteţi considera că acesta este motto-ul acestui întreg blog. Dacă, vreodată, vă veţi considera ofensaţi în vreun fel, sau veţi găsi aici materiale asupra cărora aveţi drepturi, sau orice altceva vă supără, vă rog să mă înştiinţaţi în mod direct. Nu vă bazaţi pe aluzii fine, sugestii delicate sau alte modalităţi care prezintă riscul de a nu fi înţelese. De asemenea vă încurajez să mă corectaţi unde credeţi că greşesc sau să mă ajutaţi cu informaţiile corecte acolo unde aveţi altele mai bune.
                Eu vă respect. Probabil că aştept acelaşi lucru şi din partea dumneavoastră.

                eugen

2 comentarii:

  1. Bine ai... revenit, de data asta in forta sper ca...
    Felicitari, ai condei bun. Tine-o tot asa !

    RăspundețiȘtergere
  2. Multumesc pentru aprecieri! Vreau de la tine cele mai aspre critici, nu ma ajuta politetea :)

    Perseverenta ta a fost motivanta! Privind in urma, cititnd din amintirile tale, vad ca ele s-au asternut acolo odata cu trecerea noastra.

    In acelasi timp, mi se pare fara rost...

    Nici nu stii cum s-o dai :) Dar cum zicea si Krishna, actiunea este mai buna decat non-actiunea, asa ca, iata-ma!

    Intentionez la un moment dat sa mut acest blog pe site-ul meu, www.ute.ro (e deja activ, dar e la inceput). Va fi un site mai complex, care va contine si un blog, si un forum etc. Va astept si acolo.

    Multumesc din nou,

    eugen

    RăspundețiȘtergere

"Libertatea de expresie nu inseamna libertatea gandului pe care il iubesti, ci a gandului pe care il urasti, pe care il urasti cel mai tare..." Larry Flint (pentru Parazitii) http://www.youtube.com/watch?v=2FVJWoIQjBY